2011-10-04

Veckan som gått...



Förra onsdagen var vi en snabbis på ÖF på bvc, vi försov oss litegrann jag och Elvin...herregud vad vi fick stressa, men Elvin fick träffa sina kompisar en liten stund i alla fall. Efter det åkte vi direkt till mitt jobb för att hälsa på, det kanske inte var den bästa dagen för det var avdelningsmöte och ett annat stort möte direkt efter det så jag fick inte träffat så många. Men jag fick i alla fall pratat lite med min chef och några till. Liselott var också med och hälsade på med hennes lilla Alicia. Efter ICA-besöket åkte jag och Elvin och shoppade lite på IKEA.

I torsdags var vi bjudna hem till min kusin Maja på fika och så fick de jämnåriga sysslingarna leka av sej lite. Det var kul! Efter det åkte vi hem till mormor och morfar och hälsade på lite. I lördags var det åter dax för babysimmet och efter det köpte vi med oss thaimat och åkte hem till Krille, Marie och Ella för att mysa lite. I söndags kom mamma och pappa hit och plockade svamp, 2 fulla korgar fick de ihop, säkert 20 liter! En korg med bara kantareller och en korg med trattisar. Så det blev en trattkantarellsoppa till förrätt som pappa gjorde och sedan åt vi kamben med potatisgratäng.

Igår började Elvin andas ansträngt igen, precis som förra gången, så vi fick åka in till barnakuten på Östra. Vi kom in med en gång, så det gick ganska fort. Han fick andas in lite ventolin och det blev bättre. Vi fick som tur var åka hem på kvällen, sist fick vi ju sova över där för de ville ha koll på honom över natten. Men vi fick med oss medicin hem istället. Det är en inhalator som inte är så jättepoppis att använda. Elvin gillar den INTE! Idag har det varit ganska okej, har använt den några gånger när jag tyckt att han har behövt. Hoppas, hoppas att detta växer bort...stackars liten. Troligtvis är det förkylningsastma han har fått, precis som jag...men man kan ju bara hoppas på att detta växer bort, det brukar ju göra det när barn får det när dom är små.

Idag har söta Elin varit här och hälsat på och hon fick med sej en hel papperskasse med barnkläder som säkert kommer till användning. Det är nära nu och så spännande! Hoppas den lille/lilla vill se dagens ljus snart!


Elvin bygger torn och röjer i skåpen!!!

Inga kommentarer: