2011-10-28

Kalas, babysim och lite annat...

I lördags hade vi kalas för Marcus som fyllt 35 år! Det var ett litet familje/
släktkalas i all enkelhet. Vi var på Elvins babysim precis innan så svärmor hade gjort jättegoda smörgåstårtor. Och så hade vi lite kaffe och tårta efter. Han fick presentkort på Dormy´s och Garden center, whiskey, fina orkidéer och blommor och bidrag till ett par Bally vinterkängor som redan är inhandlade.

Elvin började på 4:e kursen på Aquabarn som heter Tumlaren i lördags, han verkar gilla att bada i alla fall så vi fortsätter väl med detta ett tag till. Det är ju så roligt att Ella oxå simmar i samma grupp.



I måndags kom Mirja, Liselott och Annsofi hit med sina bebisar på fika!
Det var mysigt! Efter dom hade varit här så gick jag en promenad med svärmor till havet. Och i tisdags var Elvin, svärmor och jag en sväng i Slottskogen. Vi spanade in lekparken Plikta men Elvin var lite för liten ännu för att leka där. Kanske vi kan hänga där till våren/sommaren istället? Vi lunchade lite på ett ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter och sedan åkte vi förbi Emma i skoaffären för att prova skor till Elvin. På kvällen var det återigen dags för scrapbookingen och Elvins bok som jag gör på BVC.

I onsdags var vi på öppna förskolan i Harestads församlingshem och efter det åt vi sopplunch i Torsbys församlingshem tillsammans med några i föräldragruppen. Igår var jag och Elvin på shopping med mamma på Backaplan och Kungälv och idag shoppade vi i Stenungsund. Nu ikväll har vi bara slappat framför TV:n och käkat thaimat och druckit vin. Snart sovdax! Godnatt!

Inga kommentarer: