2011-09-05

Nu är hösten här...

...med blandade känslor! Tråkigt att sommaren är slut, jag som aldrig tyckte den hann börja...det har lätt varit den snabbaste sommaren hittills! Men jag gillar hösten oxå, gillar att det är mörkt på kvällarna så man kan mysa och tända ljus och så kan man köpa fina kryssbollar! :o)

I måndags slappade vi hemma bara, hade massa tvätt att tvätta efter campinghelgen och i tisdags var jag och Elli ute på lite shopping! I torsdags började jag på ViktVäktarna online, hoppas verkligen på detta nu! Är just nu på 5:e dagen och det funkar, men jag blir ofta hungrig. Det tar väl ett tag att komma in i det, men det var en svår start för i fredags var vi på taco-fredags-mys hos Krille, Marie och Ella tillsammans med Lena, Låren, Isabelle, Mikaela och Jonas! Kul som alltid och massa gott att äta och dricka!

Fast jag och Elvin gick terräng-slingan i Kärna dagen innan medan Mackan sprang och i fredags så gick vi till Ingelas Trädgård och handlade lite blommor. Så då fick jag ju intjänat lite extra poäng och det behövs verkligen.

I lördags var vi på babysim i Oasen med Elvin, nu simmar han 3:e kursen som heter Fisken! Det gick jättebra! Och vad vi blev paffa när Krille, Marie och Ella kom dit, vilken överraskning! Dom skulle inte vara med från början för de gillade inte att det var på lördagar, men sen så ändrade dom sej och hängde med i alla fall utan att vi visste om det. Det var verkligen roligt att dom ändrade sej. Så roligt att dom fortfarande kan simma tillsammans! Efter simmet beställde vi thaimat och bjöd hem Jessica och Ludde på kvällen. Tack Jessica för den fina blomman och den goda äpplepajen! Alltid lika roligt att träffa er även om det brukar bli väldigt sällan. Vi får bli lite bättre på att ses!



Igår åkte vi till Plantagen och köpte lite Rhodedendron, det var halva priset! Vi köpte även lite stenpartiväxter att plantera i vårt berg på framsidan, det var rea på dom med! Himla bra! På eftermiddagen drog jag till Mirja och på Tupperware-party! Jättetrevligt!

Den roligaste apparaten just nu är tvättmaskinen!

Många knappar man kan trycka och vrida på och så låter och lyser den ju! :o)

Inga kommentarer: