2012-04-01

April april!

Förra torsdagen åkte Marcus till Kina på en spännande resa i hela 8 dagar! Och förra fredagen var vi på mammagruppsdejt med våra små hos Maria i Lilleby, mysigt som vanligt! Efter det åkte jag hem till mamma och pappa i Kode och bodde hos dom en vecka. Vi var på IKEA och EM Möbler, firade våffeldagen med våfflor, jag hann besöka Malin och hennes små tjejer och Marie och Oliver och Jessica och hennes hundar när jag ändå var där. Lite shopping på Backaplan och promenader och lek i sandlådan. Det var så skönt att bo där hos dom när Marcus var bortrest och få lite avlastning.

Sent i fredags kväll åkte Elvin och jag till Landvetter för att hämta hem Marcus, det blev ganska sent men det gick ändå bra för Elvin hade sovit lite senare på dagen. Åh, vad vi var glada över att se honom! På lördagen packade vi upp allt han hade shoppat. Elvin fick 7 tröjor i olika märken, en röd Timberland jacka, en mörkblå Peak Performance softshell jacka och 2 Converse i mörkblått och grått. Och de passade som tur var perfekt!

Jag fick en röd Canada Goose dunjacka, en röd Peak Performance softshell jacka och ett par gula Converse. Till sej själv hade han köpt en svart Peak Performance softshell jacka, 4 skjortor, 7 pikétröjor och en v-ringad tröja. Det var rena julafton!!! Hoppas allt håller ett tag i alla fall, i tvätten mm. På kvällen var vi på 50-årsfest i Hanhalsgården tillsammans med min bror och Linda! Vi firade min kusins man Håkan som fyllt 50 år! Jättetrevligt!!! Mamma och pappa fick vara hemma och passa Ida och Elvin fick vara hos farmor och farfar. Det gick jättebra! Idag åkte vi till mamma och pappa för att träffa min bror med familj som ju var hemma i helgen. Vi åt jättegod lammsteksmiddag och firade pappa som fyllde 61 år i lördags!

Och så är det sommartid nu och redan april månad, oj vad tiden rusar...


Inga kommentarer: