2011-06-21

Bror min fyller år idag!

GRATTIS i massor kära bror på födelsedagen!

Hoppas din dag har varit fin, det har ju tyvärr inte min varit. Jag och Elvin blev förkylda i söndags och igår eftermiddag fick vi åka in till barnakuten på Östra för han andades så konstigt. Det var obehagligt, han fick anstränga sej för att andas, stackars liten. Vi fick i alla fall komma in på en gång, gick före massa i kön för att han andades ansträngt och kanske för att han var så liten. Sedan tar det ju tid ändå med inblåsningar och kontroller av honom och det blev inte bättre med en gång så vi fick stanna över natten, bara Elvin och jag. Marcus fick inte stanna tyvärr. Så himla löjligt, för vi hade ett dubbelrum med 2 patientsängar och dessutom 2 sängar till anhöriga. Verkligen jättekonstigt att han inte oxå kunde få sova över där.

De kontrollerade Elvin hela natten så det kändes ju skönt och det behövdes inte göra något. På morgonen hade febern och andfåddheten försvunnit som tur var. De är inte helt hundra på vad det kan vara, men det lutar väl åt förklningsastma. Det kan vara en engångsgrej oxå men det tror inte jag. Usch, jag vill verkligen inte att han ska få astma...men det blir säkert så, jag har förkylningsastma och min pappa har det oxå och jag tror det är fler i släkten som har det. Stackars min älskade lille prins som fick åka till sjukhuset på sin 11-månaders dag! Han mår mycket bättre nu!

1 kommentar:

Ing-Marie Mårth sa...

Åh, stackars lille plutten. Skönt att ni fick stanna över natten ialla fall. Ha det så gott och krya på er. Massor av kramar till er alla.

P.S. På lördag åker vi till La Mata i 3 veckor.
Ing-Marie