2011-05-02

Valborgs-weekend i Stockholm



Förra veckan var ganska lugn, vi var mest hemma på dagarna Elvin och jag. Fixade lite i trädgården och så, plockade upp massor av löv som lägger sig och kilar fast sig i alla våra kullerstenar. I torsdags besökte jag och Elvin jobbet, det var ett bra tag sen jag var där nu. Det måste ha varit innan jul när jag hämtade jullådan. Det var roligt att se alla igen i alla fall även om inte alla var där. Det är så många nya där nu, så man känner ju inte igen hälften ens. Kul att jag fick träffa min nya chef i alla fall, hon verkade trevlig! Anso var där oxå med sin lille Martin, kul att träffa dom oxå, det blir ju inte så ofta.

I fredags eftermiddag åkte vi till Stockholm för att besöka bror min med familj och även gå på Jakobs konfirmation. Vi kom sent upp på fredag kvällen, det gick jättebra att köra och Elvin var nöjd hela vägen, han sov halva vägen! När vi kom upp fick vi mumsig tacopaj med sallad, det var jättegott! På lördag åkte vi till Ulriksdals slott, fikade där, kollade på fåren och lammen, kikade in på Ulriksdals Slottsträdgård där TV4 brukar spela in äntligen hemma programmet. Oj oj, vilka fina blommor och växter där var!

Jag fick äntligen köpt ett äkta fårskinn från Överjärva gård. Det är jättefint i vitt och lagom krulligt och det bästa är att det är svenskt och kommer från den gården. På söndagen var det dags för Jakob att bli konfirmerad i Östra Haninge kyrka. Det gick bra med dom små, de sov igenom hela konfirmationen. Efteråt åkte vi till Tungelsta för lite mat och snack. Det var väldigt trevligt! Efter det åkte vi hela långa vägen hem till Kärna, vi var hemma vid halv elva tiden. Det gick lika bra hem som dit, som tur var!

Inga kommentarer: