2011-05-29

Släktkalas i dagarna två

Mycket som hänt det senaste, min bror och Ida har varit här nere ytterligare en gång och så träffades mammagruppen med bebisar hemma hoa Erika och Walter där det oxå var Blingo-klädparty. Jag köpte ett par blå mjukisbyxor och en blå t-shirt till Elvin som han kan ha till vintern eller snarare kanske nästa vår (de är i strl 86/92). Bilen gick igenom besiktningen på bilprovningen oxå, bra det!

Marcus har cyklat ytterligare 11 mil och så har jag tvättat alla fönster med lite hjälp av mamma. Vi har varit med Elvin hos tandläkaren för första gången, det var egentligen bara ett informationsmöte, blir kallade nästa gång när han är 2 år för att göra ett test på salivet och först när han är 3 år kollar dom tänderna. Dagen efter plågis fick Elvin sin 7:e tand och dagen efter det den 8:e! Så nu har han 4 uppe och 4 nere!

Vi har äntligen testat öppna förskolan i Harestad för fösta gången och träffade lite nya mammor och barn, det var mysigt! Och så testade vi församlingshemmet i Torsby för att luncha lite, och så fick jag en p-bot på 300:- i Kungälv för att jag var lat. Himla dumt! I fredags var vi på taco-fredagsmys hemma hos Krille, Marie och Ella tillsammans med Emelie, Jonas, Åsa och Klas, Camilla, Lars och lilla Vilja. Det var trevligt!

Och nu i helgen har vi varit på släktkalas i dagarna två! Min kusins dotter hade ordnat en släktträff med hela tjocka släkten, vi var totalt 39 stycken inkl alla barn och då fattades ändå 6 stycken! Stor släkt alltså! Och idag har vi firat Marcus farmor Svea eftersom hon fyller 87 år imorgon! Man kan inte tro att hon är så gammal, hon är hur pigg som helst och ser minst 10 år yngre än vad hon är. Idag var vi inte lika många, "bara" 18 stycken!

Inga kommentarer: