2011-05-16

Begravning

En vecka går så fort...i onsdags var vi på min mormors begravning i St Olofs Kapell på Kvibergs kyrkogård. Det var jättefint, psalmerna, alla blommorna, det prästen sa, ja allting var fint!

Och Elvin var så fin i sin lilla söta slips. Sist han hade den var på julafton när vi var hos min mormor. Då var den dyblöt för han sög och tuggade på den hela tiden. :o)

Det gjorde han inte nu...nu spillde han vatten och kräktes lite på den...

Efter begravningen samlades vi alla, familj, släktingar och vänner på Tidbloms för lite mat och efter det åkte vi med hem till mamma och pappa och åt riktig midsommar-middag med sill och potatis och jordgubbar och glass. Sedan var det dags för bror med familj att åka med tåget hem till Stockholm igen.

Det känns ändå skönt att den dagen är över nu, det blir liksom ett avslut.
Nu är min mormor en ängel...♥

Torsdagen var lugn. Jag och Elvin gick till Elvins farmor på en fika och i fredags hälsade vi på Elvins gamla farmor Svea. Det var roligt! Hon blev så glad och överraskad att vi kom! I lördags kom mamma och pappa förbi snabbt på en fika för dom hade varit i stan hela dagen. Jag och Marcus fixade och donade i trädgården och rensade ogräs mm. På kvällen var vi på växthusmys hos Ingelas Trädgård. Jag handlade 2 zinkhus att ha i uterummet och så köpte jag 2 mårbacka pelargoner och 2 andra rosa pelargoner, en fågelbur och lite annat. I går cyklade Marcus Hisingen runt, totalt 11 mil! Han är redig han! Mamma hälsade på mej och Elvin och så röstade vi ju såklart.

I dag var jag och Elvin och lekte med Ella och Marie och så fick vi god rabarberpajs-fika. Vi var oxå på 10-månaders läkar-kontrollen med Elvin. Allt var bra och han växer som han ska efter kurvan. Nu väger han 9770 g och är 75,5 cm lång (9 mån 26 dgr). Nu har han börjat krypa oxå! Det är jätteroligt! Det händer så mycket nu! Han racar runt i sin gåstol, åker snabbt som bara den och är jätteduktig på att parera mm. Vinkar gör han oxå och så säger han ma-ma-ma och pa-pa-pa!!! Vår älskade solstråle! ♥

1 kommentar:

Sara sa...

Va skönt att det blev en fin dag och ett bra avslut. Även om det är ledsamt så är det livets gång och nu är det våra små killars tur att tåga in i livet :-)

Elvin är så söt att man bara dör! Visst är det spännande att se hur dom utvecklas och lär sig nya saker? Jag slutar aldrig att förundras. Det skulle vara så kul att försöka få till en träff i sommar. Fredrika kommer nog gärna med med sina tjejer också; Amanda snart 3 och Elin snart 1 år (född i augusti). Sköt om dig och fina familjen!
Kram