2011-04-04

Gran Canaria 2011

Hej!!! Nu är vi hemma igen efter en kanonfin vecka på Kanarieöarna!
Det har varit underbart, strålande sol varje dag och 23 grader varmt!
Helt ljuvligt! Längtar verkligen tillbaka! Vi åkte förra fredagen och kom hem nu i fredags, vi åkte dit hela familjen för att fira pappas 60-årsdag! Han fyllde i torsdags (31 mars). Allt gick jättebra med småbarnen, de har badat och plaskat i poolen och såklart fått se väldigt mycket. Jättestor omställning har det ju varit för Elvin eftersom det var första gången för honom att flyga och vara utomlands och dessutom sitta framåtvänd i en sulky. Han trivdes jättebra i sin vagn och tyckte det var spännande att se på allt, alla människor och allt runtomkring, han sov också jättebra i den. Vi har använt den hela tiden och den var verkligen värd varenda krona!

Frukostbuffé åt vi varje dag och lunch- och middagsbuffé med olika teman åt vi i 5 dagar och så åt vi ute 2 dagar, helt perfekt! Marcus, brorsan och pappa spelade golf en dag och då gick vi tjejer och barnen på marknad. Jag och mamma gick en dag en långpromenad för att spana in Anfi del mar-hotellet som jag och Marcus bodde på för 6 år sedan, det var sig likt, de hade byggt ut det ännu mera, stort som bara den! Vi gick dit en dag till för att bada i havet på Anfi beach, de har transporterat sanden från västindien, den är jättefin stranden! Annars slappade vi mest vid poolen hela tiden. Pappas födelsedag firade vi med skumpa, jordgubbar och choklad på morgonen och så käkade vi på en mysig restaurang på kvällen! Sunwing resort är verkligen ett jättebra hotell och väldigt bra för barn med massa aktiviteter och med ett perfekt läge alldeles vid havet, hoppas på att få bo där nångång igen!