2011-02-08

Äntligen februari!


Han älskar sin gåstol, han går inte ännu i den men han hoppar och tar sig fram lite.

I måndags var jag med Elvin på 6-månaders kontroll hos läkaren, han
väger nu 8420 g och är 72 cm lång, stora killen! Allt verkade vara bra!
Han har fått sin tredje tand nu och sitter ganska bra själv! Det går bättre och bättre för varje dag. Och om ca 1,5 vecka är han redan 7 månader! Shit vad tiden går...fast jag har ju ett helt år kvar på mammaledigheten. Ska försöka njuta lite mellan varven. I tisdags fyllde Elvins bästa kompis Ella ett halvt år! Det firade vi med våfflor hemma hos oss tillsammans med Åsa och lille Klas.

I onsdags var jag och Elvin hos Marie och Ellisen och vi gick en promenad i Kovikshamn. I torsdags fyllde Marie år och det firades med babysim på kvällen! Såklart fastnade Marcus under jorden där han körde betong, så han hann inte komma i tid så jag fick lösa det på egen hand. Men det gick bra, hade ju såklart inga badkläder med mej men jag fick låna Maries. Var nervös över att Elvin skulle känna av att jag var nervös, har ju aldrig badat med honom, det är ju pappa och Elvins grej att göra tillsammans. Men det gick jättebra och han var på strålande humör, han gillar verkligen att bada! Han dök flera gånger!!!

I fredags var jag och Elvin och hälsade på gamla farmor Svea. Hon blev jätteglad att vi kom! På kvällen var vi på kalas hos Marie och Krille och i lördags var vi på middag hos svärföräldrarna tillsammans med min mamma och pappa. Igår fick jag lust att baka, gjorde hälsobröd, chokladmuffins med glasyr och hallsongrottor! Marcus gjorde älgfärssoppa, min favorit!!! Idag var vi och fixade pass åt Elvin och mej. Det gick jättebra, han var så snäll och tittade duktigt i kameran, han fick massa beröm. Min svärmor var med och hjälpte till och så shoppade vi lite på Polarn o Pyret och fikade på Farmor Gretas. Imorgon är det föräldragruppsmöte på BVC och direkt efter det scrapbooking! Ha det gott!


Inga kommentarer: