2012-06-19

Så kallt i juni...brrrr

Senaste veckan har vi träffat mammagruppen i Lilleby med Maria och Liselott och barn. Vi har varit på IKEA och handlat dynor till utemöblerna och så var vi på mormors minneslund och planterade en fin blomma på hennes födelsedag den 12 jnui. Jag och mamma var på världens hysteriska rea på Plantagen i torsdags, folk slogs nästan om grejerna, vi kom inte hem med nåt, totalt meningslöst. Aldrig mera sånt! I fredags var Agneta och Joel och Agneta och Sanna här på lunch och lek.

Helgen var lugn, grejade lite hemma bara. Igår för exakt 2 år sedan gick jag hem på mammaledighet, herregud, de 2 snabbaste åren i mitt liv! :o) Igår kväll blev jag jätteöverraskad av mina goa jobbarkompisar. Det var meningen att Monica, Maria, Grethe och jag skulle träffas och käka på Caprese, men när jag kom dit så satt Maria, Mirja, Liselott och Elin där istället! De hade lurat mej! Monica var nämligen sjuk så det hade blivit inställt annars, men då passade mina jobbarkompisar på att få ihop en middag med mej istället och så fick jag presentkort på Baldershage i försenad 35-årspresent och bröllopspresent. Tack snälla vad gulliga ni är! Vi hade jättetrevligt och maten där är ju bara såå god!

Men vad kallt det är, vad är det frågan om? Hela juni har ju varit skandal, hoppas på sol och värme i juli...

Vi har köpt en cykelsits och cykelhjälm till Elvin, det blev en grå Hamax Kiss. Nu fattas bara en cykel. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha, har ni några förslag?

Idag har Elvin varit lite krasslig, han är lite förkyld och han har haft lite feber och lite svårt med andningen. Hoppas han är bättre imorgon, min stackars lille plutt. ♥

2 kommentarer:

Malin Schramek sa...

Hej Gumman, Bra köp utav cykelsits :) Jag har själv haft en exakt likadan till både Tilde & Tim, synd att du inte hörde dig för innan köpet.. hade kunnat få köpt våran, använder inte den längre barnen cyklar ju själva nu istället... :) Jag tycker du skall köpa dig en riktig "mormorscykel" folk får väll tycka att man har blivit en kärring.., men en bekvämare cykel får du leta efter... Har en själv.. :)

Ha en trevlig midsommar nu och hoppas lilla Elvin blir bättre tills dess..

Många Kramar
// Malin

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

Hej...jaha, det kunde vi ju gjort, det var ju synd. Ja, jag funderar faktiskt på en riktig "mormorscykel". Vilket märke och färg har du? Har svårt att bestämma mej...

Hoppas ni hade en härlig midsommar, hörde att ni var på Knippla ihop med Melvås och gänget. Kul! Vi hade det oxå bra och Elvin han blev bättre..

Kram kram