2012-01-13

Stockholm

Nu var det ett tag sen jag skrev här...det rullar på för fullt. Förra torsdagen, på trettondagsafton var jag och Elvin först hos Liselott och hennes små tjejer på fika och lek och bus.
Där var även Annsofi med hennes små killar, Mirja med Silas och Milia och Maria med Wille och Alice.

På kvällen hade vi lite vänner här på middag. Susanne, Hasse och Ida och Krille, Marie och Ella var här. Det var trevligt och det var full rulle på barnen.

Vi käkade lite olika små tilltugg till fördrinken, fläskfilegryta med bacon och champinjoner och potatisgratäng och sallad och sedan vitchoklad pannacotta med hallonsås och marinerade färska bär. Mums! Krille och Marie sov över hos oss för det var ju ledig dag på fredagen. Skönt!

I lördags åkte vi till Stockholm med tåg hela familjen med mamma och pappa för att hälsa på min bror med familj. Marcus och pappa åkte hem på söndagkväll medan jag, Elvin och mamma stannade tills i går (torsdag). Linda var iväg på konferens i Finland så Magnus tyckte vi kunde stanna några dagar. Det var full fart på Ida och Elvin, de hade jätteroligt ihop.

Vi shoppade lite och fick besök av Ing-Marie. Jättekul! Resan upp gick smidigt men direkttåget hem igår blev 50 min försenat. Idag har det varit jättefint väder och vi var ute en sväng och gick och så fikade vi hos Elvins farmor. Imorgon är det julgransplundring på mitt jobb. Det ska bli skoj! Elvin kommer nog att gilla det! Efter det blir det direkt hem i bingen för honom och sedan börjar babysimmet imon eftermiddag. Tjing!


Elvin och Ida busar i Idas säng!


Elvin kollar Teletubbies på tåget hem från Stockholm!

Inga kommentarer: