2008-01-03

Nyårsfirande i Danmark 2007

Hej! Nu ska jag berätta om vårt nyårsfirande 2007. Det var väl ingen höjdarresa om man ser på det så här i efterhand. Sällskapet var kanon,
vi hade verkligen jättekul ihop så länge det varade och det var jättefint i Skallerup.

Det första illamåendet började ju redan på Danmarks-båten. Jag som aldrig e åksjuk annars blev ju såklart det, rätt blåsigt och jag hade heller ingen tablett tagit. Det hade jag behövt kan jag säga! Så många gånger man åkt den färjan och alla gånger man åkt till Kiel och även Englandsbåten. Jag har aldrig haft ont av det annars, konstigt...jag börjar väl bli gammal...hihih. Jag blev illamående som fan i alla fall och flera med mej. Jag satt ensam i en fönsterglögg allra längst bak i båten större delen av resan över, alltså över 3 timmar och bara stirrade förskräckt ut över havet och vågorna och koncentrerade mej gärnet för att inte spy...blä!

Efter båtresan var det 45 minuters bilfärd mot Skallerup Klitt (ligger nedanför Skagen och Hirtshals) där vi skulle bo hela gänget. 17 vuxna och 10 barn fördelades i 3 stugor, bestående av en stor lyxstuga och 2 lite mindre. Jag och Mackan bodde med Malle, Peter och lille Hugo på 1 år. Malle hade haft kräk-/magsjuka redan hemma efter jul, så antagligen hade hon smittat Peter som sedan smittade oss. Fast det kan man ju aldrig veta och det var ju verkligen inte meningen att det skulle bli så här. Så Peter fick sin dos redan på lördag eftermiddag/kväll efter våran gemensamma middag och var dålig hela kvällen och en bit in på natten. Dagen efter skulle vi alla äta tillsammans igen men vi fick inte vara med för smittan skull så vi fick äta ensamma i vår stuga...tråkigt, men ändå lite mysigt. Jag kan ju tillägga att en stor del av hela detta gänget hade åkt på kräksjukan under julen och de som inte hade haft det var livrädda för att få det och det förstår jag verkligen.

Skallerup Klitt är jättefint, det är en anläggning med massor av stugor, lyxstugor och mindre stugor med ett aktivitetscenter med vattenland, bowling, biljard, innebandy, lekplatser, badminton, lekland, massage, varma pooler, romerska bad, restaurang, affär m.m. och allt detta ligger alldeles vid stranden. Det är säkert helt underbart där på sommaren om det är fint väder!

Jo, vi hann allt med lite utan dessa aktiviteter i alla fall, men på nyårsafton blev Mackan och jag kasssa, typiskt nyårsafton av alla dagar. Fast det var ändå lite tur i oturen att vi inte blev sjuka på hemresan för det är mycket värre. Så hela nyårsafton kräktes vi på kapp, han och jag. Frös gjorde jag oxå. På natten hade det lugnat ner sej, så dagen efter när vi skulle hem var det rätt okej faktiskt, lite skakig var man ju med det gick rätt bra ändå. Det är bara det att det känns som 100 gånger värre att vara borta när man drabbas av sånt här och sepciellt när man bor med andra, när det är litet och trångt, kassa sängar och dessutom bara 1 toa!
Jag tog en tablett mot åksjuka på vägen hem och det fungerade jättebra. Var även hemma en extra dag från jobbet för smittorisken, för man ska ju inte vistas bland andra förrän efter 48 timmar, efter det att man spytt sista gången.

Varför har vi alltid sån maximal otur så fort vi ska åka nånstans?
Jag fattar inte...

Hoppas nästa nyår blir bättre, det kan ju knappast bli sämre än såhär eller hur? Undra vart det bär av då? Det känns lite som en komedi alltsammans...hihiih...

Inga kommentarer: