2011-11-20

Elvin 16 månader idag! ♥

Oj, det har hänt mycket sen sist jag skrev här. Vi gifte oss förra fredagen, 11.11.11. Mer om det i nästa inlägg.

Idag är Elvin 16 månader! Han börjar bli stor nu våran lille kille. Han går hela tiden nu, han tycker det är så roligt. Fler ord kommer ur hans mun oxå. Tittut, tut tut, vov vov mm är nya ord. :o) Just nu har han svårt för att somna, antagligen vill han väl inte att dagen skall ta slut. Dom säger ju att det är lite upp och ner med sömn och annat när de börjar att gå oxå. Så det är väl en övergående period hoppas vi.

Förra veckan kom mamma hit en sväng och vi gick en promenad till havet, det var ganska grått väder men skönt ändå. I tisdags åkte vi till Mirja och Milia tillsammans med Liselott och hennes två flickor. Myspys! På kvällen var jag, Maria och Grethe bjudna till Monica, jättetrevligt som vanligt och jättegod mat fick vi! I onsdags var vi på öppna förskolan i Harestad och därefter åt vi sopplunch i Torsbys församlingshem. Massa lek och bus för barnen!

I torsdags åkte jag iväg tidigt för att lämna in bilen på verkstaden i Mölndal, det var kaos i trafiken och långa köer. Usch, tänk sen kommer man sitta i dom köerna, VILL INTE. Vill ha kvar ICA i Kungälv! I fredags var jag och Elvin och hälsade på Marie och Oliver i Kode. Elvin tyckte det var jätteroligt att leka med Olivers alla leksaker. På kvällen hade vi lite fredagsmys med pizza och vin!

Igår var det återigen dags för babysim på eftermiddagen! Det gick bra även denna gång. Elvin dök flera gånger, t o m från rutschkanan! Efter det åkte vi och hämtade upp Krille, Marie och Ella och sedan till Jonas och Lotta på fördrink och därefter till Olssons kalas och inflyttningsfest. Kul att träffa alla goa vänner igen! Blir ju så sällan nuförtiden, hinner liksom inte med...

Och idag har vi städat garaget, plockat undan och dammsuget det inför tunnbrödbaket. Vi bakade litegrann mamma och jag idag men vi ska fortsätta en annan dag. Åh, det blev jättegott brödet! Pappa gjorde god cowboy-soppa med chorizo och till det åt vi nybakat tunnbröd! Så gott!

2 kommentarer:

Malin Schramek sa...

Men Karin, har ni gått och GIFT er.. era små filurer... Gud va roligt, ett stort GRATTIS till er båda:)

Det är ju så här för mig hela tiden.. Jag får reda på allt i efterhand eftersom jag ínte har facebook, men så är det.. Jag får helt enkelt leva med att vara lite efter:) För Facebook skall jag inte ha..:)

Ha en underbar dag, så syns vi på torsdag hemma hos mig:)

KramKram

Elin sa...

Åå baka... Kan inte ja å Aston få komma upp å baka när ni ska det. Puss puss Elin