2010-06-28

Oj, skärpning!

Nu var det allt ett tag sedan jag skrev nåt här. Det har ju hänt en hel del faktiskt. De två sista månaderna har varit ganska häktiska, det har varit föräldragrupp x 3, försäkringskassaninfo och en fantastiskt rolig föreläsning av C O Evers som handlade om föräldraskap, relationer, samlevnad och konflikthantering. Superbra! Och så har jag gått på semester i 5 veckor! Som sedan går över i mammaledighet i 1,5 år! Lovely! Första semesterveckan bara rullade på, hade fullt upp hela veckan. På lördagen satt jag fastklistrad i soffan och kollade på bröllopet, det gick ju knappt att slita sej från det, jag som inte alls hade tänkt kolla först. Men vad fint och vad vackert det var, jag ångrar mej inte nu att jag kollade. Förra söndagen var vi hos min jobbarkompis i Borås och hälsade på, jättetrevligt och kul att äntligen få se hur Ulrica bor. Förra måndagen fyllde min kära bror 36 år! Grattis i massor!!! Var också hos barnmorskan på koll och lämnade därefter in bilen på service. På tisdagen var jag och mamma på lite shopping och i onsdags så hänge jag, Elin och Jenny i Kungälv hela dagen och käkade lunch och hade det mysigt. Torsdagen gick mest åt att packa inför midsommarfirandet i Apelviken, Varberg med hela campingklanen. Det var såklart hur mysigt som helst, skönt att bara slöa en hel långhelg, det behöver jag. Mycket vila behövs nu i mitt tillstånd. Denna veckan ska jag försöka mer med det. Nu 12.30 ska jag till tandläkaren och så ska jag möta mamma efter för att kolla barnkläder till Ida, de hade fått in massa sött på Lindex. På onsdag går jag in i vecka 37, bara en månad kvar till bebis kommer, eller 2 veckor eller 3 veckor eller 6 veckor. Jobbigt att inte veta när...måste ju hinna packa BB-väskan och köpa parfymfritt tvättmedel och tvätta bebiskläder, täcke, kudde och sängkläder, filtar mm...

Lite bilder från midsommar i Apelviken!

Inga kommentarer: