2008-11-13

November

Tiden går ju hur fort som helst, snart är vi i mitten på november. November som förr alltid gick så otroligt långsamt och det var så grått och trist jämt. Det är ju fortfarande väldigt grått och trist, men det går fortare på nåt vis nu. Man hinner liksom inte känna efter om det är tråkigt och grått. Jag gillar ju hösten så jag brukar inte bli så deprimerad när hösten kommer för jag älskar att tända ljus och mysa. Men nu längtar jag verkligen till mystundens högtid, nämligen 1:a ADVENT. Finns det nåt mysigare än att tända ljus i mörkret, dricka glögg och äta pepparkakor gärna med mögelost på! Och att julen närmare sej, åh, jag längtar faktiskt till jul! Däremot är ju tiden efter jul inget vidare rolig, alltså januari och februari. Så därför drar vi till Thailand under den värsta tiden. För när vi kommer tillbaka så är det inte långt kvar till mars och mars är ju en vår-månad eller hur? Då börjar våren och det blir ljusare igen!

Dröm sött!

2 kommentarer:

Mirja sa...

jag invigde faktist glögg och pepparkakor redan i fredags :) orkade inte vänta tills första advent... :P

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

jag kommer nog inte heller kunna hålla mej...