2015-08-31

2,5- och 5-årskontroll på BVC

I fredags var jag med båda barnen på BVC på kontroller. Elvins sista dessutom. Han var så duktig, skrev sitt namn så fint och sa ingenting när han fick sprutan. Jag hade ju lovat vi skulle till leksaksaffären efteråt och han har nog blivit lite van vid sprutor eftersom han fått fästingvaccin. Han väger nu 24 kg och är 115 cm lång (5år1mån). Lova var oxå jätteduktig, till skillnad från för en vecka sedan när jag var där efter dagis på eftermiddagen och hon var trött och sur och ville ingenting annat än sitta i mitt knä och inte säga nåt. Nu hade vi fått en morgontid istället och det var ju mycket bättre. Hon sa vad allting hette som Carina tog fram ur väskan och hon pratade på och allt var bara bra. Inga protester när det skulle mätas och vägas heller. Hon är nu 92,5 cm lång och väger 13,5 kg (2år8mån). ♥ Mina älsklingar! ♥



Inga kommentarer: