2013-09-08

Elvin har börjat på dagis!

Nu har vi varit på inskolning en hel vecka på Kalvegrinna förskola, avdelning Maskrosen. Vi började lite mjukt förra måndagen ett par timmar. Elvin tyckte det var spännande och kul. Han hade sin lilla ryggsäck med dej. Jag var med hela tiden, både måndag och tisdag och vi lekte mest utomhus.

I onsdags gick jag undan en timma och vi åt även lunch där. Det gick bra, han lekte och tyckte det var roligt. Han träffade ju Ella oxå på gården, hon går på en annan avdelning. Men dom kan leka tillsammans ute. På torsdagen var han trött och inte alls på humör och ville inte ens åka till dagis, men vi kom dit till slut. Jag försökte gå iväg en stund men det gick bara en stund, han ville kissa och då behövde jag vara med. Vi stannde inte på lunch utan åkte istället hem.

På natten mellan torsdag och fredag blev Elvin lite rosslig i luftrören och lite snuvig (som väntat efter att ha varit där i några dagar bland snorig barn), så vi tänkte först stanna hemma, men på fredag morgon var han helt okej, så vi åkte till dagis ändå efter mycket tjat, han ville ju inte. Jag försökte gå undan en stund och sa hejdå men han blev helt förtvivlad men jag gick ändå. Kändes inte alls bra, var jättejobbigt. Efter kanske 15 min kom fröken och hämtade mej. Elvin hade väl slutat gråta men var hängig och andades ansträngt eftersom han gråtit så och han inte var helt okej i luftrören. Så vi åkte hem ganska tidigt. Jobbigt det här och inte alls roligt att han inte ens vill åka dit. Vad gör man?

Inga kommentarer: