2007-04-02

Underbart väder!

Min helg v.13
Tänkte att jag skulle börja skriva lite vad jag gör...ni har säkert väntat länge på det nu....hihi...jo helgen har ju varit helt underbar...eller ja, hela veckan har ju varit solig och varm. I fredags käkade jag, Mario och Mirjo thaimat hemma hos mej, det var såå gott...som alltid, sedan kollade vi Let´s Dance finalen, vi tyckte alla 3 att Tobbe Trollkarl skulle vinna, men det blir ju aldrig som man vill. Mackan var på 28+ så jag skulle hämta dem på natten, därför drack vi inget vin, det funkar ju bra ändå, i alla fall ibland...hihi. Högström, Rebecka och Skräcken åkte med hem också, Bra i gasen var allihopa...hihi...somnade kanske vid 3.


I lördags fyllde min pappa 56 år så jag och mamma fick åka iväg på jakt efter en present till honom från henne, brorsan, Mackan och mej. Han önskade sej en ny skottkärra så vi köpte en grön Ekeby, 90 liters. Sedan fortsatte vår shopping på Hemtex i Kungälv, Stadium XXL i Sisjön, där köpte vi oss varsin rosa, Henri Lloyd jacka (helt galet fin!) och varsin rosa Lyle & Scott lammullströja, jättefina! Jackan kostade bara 1199:- och hade kostat 2599:-, värsta kapet! Sedan på kvällen köpte vi med oss thaimat (idag igen) och åkte hem till pappa och mamma och lämnade skottkärran till pappa. Åt därefter tårta för att fira hans födelsedag. Var hemma igen vi halv ett tiden.
Trött...

På söndagen vaknade vi tidigt för vi skulle åka in till stan för att köpa jacka och skor till Macki. Så jäkla typiskt att vi åkte in tidigt, tänkte inte på att dom öppnade alla affärerna 11 och 12. Vi sket i att stå där och vänta, så vi for i väg till Backaplan istället och var där lagom till 11. Vi köpte en jättefin svart Peak jacka och ett par coola svarta Rockport skor till Macki. Nöjda åkte vi hemåt. Missade såklart färjan så vi köpte oss varsin halvspecial och fick syn på Plate och Carola som satt vid kiosken. Dom åt också men mådde inget vidare, bakis...så in i norden....hihih...ganska kul. Köpte en blomma på hemvägen till Mackis mamma som gick i pension i fredags. Där fick vi god smörgåstårta och vaniljhjärtan. Mums! Gick till skogen för att fixa lite påskris och sedan på kvällen gick vi en långpromenad genom skogen och ner till havet jag, Emma och Molly (hunden). Så himla vackert det är där nere vid solnedgången...
Bye sålänge!

Inga kommentarer: