2011-02-20

Elvin 7 månader idag! ♥



Idag fyller vårt bustroll 7 månader! Och jag säger som jag brukar...shit vad tiden rusar... Han är verkligen vår ögonsten och vi älskar honom över allt annat! Han är så himla go, mysig, sprallig, glad, busig och snäll. Han sover fortfarande jättebra, vi har börjat lägga honom lite lite tidigare, idag blev det 21.15 och det gick jättebra och går fortfarande bra, klockan är nu 23.30...hoppas han sover lika länge som han brukar imon...

Den senaste veckan har han fått 3 tänder, så nu har han sammanlagt 6 stycken! Det har gått bra, han var lite kinkig i natt bara, annars har det gått bra, ingen feber eller så. Annars följer han sin kurva bra! Vi ska till BVC nästa måndag och väga, mäta och vaccinera inför resan. Här kan ni läsa mer om 7 månaders bebisar! Han sitter jättebra nu, det gick så fort, vi hann liksom inte med, helt plötsligt satt han bara och det går bättre och bättre för varje dag. Han gillar sin myspöl, gåstolen och hoppgungan jättemycket!

Förra veckan bestod av babysim, magsjuka för min del och återhämtning, hade tur, det varade bara en dag. Jag kräktes bara på natten, men dagen efter hade ju inte Elvin det så roligt för jag orkade knappt leka med honom, jag var såå trött. Som tur var smittade jag varken Elvin eller Marcus. Vi missade ju såklart Krilles 35-års-/överraskningsfest i fredags, så himla typsikt. Men så är det ju, inte så mycket att göra. Igår var mamma och pappa här hela dagen, Elvin åkte pulka, vi åt semlor, gjorde lasagne till middag och kollade melodifestivalen.

Idag var vi och köpte en vagn som vi ska ha som "resesulky", det blev en Carena Easy! Jättefin! Man kan fälla den till helt liggläge och den känns stabil och bra. Den kommer bli kanon på Gran Canaria!!!



Inga kommentarer: