2011-01-17

Julen är borta...


...för denna gång! Skönt! Tyckte faktiskt för en gång skull att det var skönt att få bort julen. Blir oxå så trött på detta väder, varför kan inte snön bara få ligga kvar?! Så himla fint det var i torsdags, helt sagolikt vackert! Finaste dagen hittills! Då var Marie och Ella här och vi gick en promenad i det härliga vädret. Babysimmet skulle ju vart på kvällen men det blev inställt, bassängen var tydligen trasig. Så vi ska dit imorgon istället och även på torsdag, den vanliga tiden. Förra onsdagen styrde Erika upp en fikaträff med mammagruppen på Moodys! Det var himla trevlig och gott käk. Vi tog upp hela stället nästan med alla våra barnvagnar och bebisar. Tur vi var där efter lunch-rushen...

I fredags var jag en sväng på babycafét på bvc och efter det hälsade jag på Malin och Filippa som flyttat in till det nya fina området i Kode. Tack snälla för god smörgåstårta och semla, min första för i år faktiskt! Passade på att kika in en snabbis hos Marie och Oliver som oxå har flyttat in på samma gata. Jättefina hus ni bor i båda två! På vägen stannade jag till hos mamma och pappa och hämtade Elvins myspöl som jag inte fick in i bilen när jag var hos dom sist. På kvällen kom Krille, Marie och Ella och vi käkade thaimat ihop, på natten när de åkte hem hade det kommit massa mer snö igen...så himla tråkigt att det inte fick vara kvar...nu bara regn och slask, hatar det! Det har varit en lugn helg för övrigt och lite små-
tråkig, har bara plockat undan julen, fast det var skönt att få det gjort.

Här är våran utegran vid olika tillfällen, snart ska ju den oxå tas bort...kommer sakna den lite, den lyser upp och är jättefin!

Inga kommentarer: