2010-11-16

Det rullar på...

Nu idag är Elvin 17 veckor och han gör stora framsteg! Händerna är väldigt fascinerande och fantastiskt goda tycker Elvin. Igår testade jag och satte honom i matstolen, det gick jättebra...fick ju palla upp honom lite med dyna och filt. En liten stund går ju bra. Vi får ju öva lite nu inför smak-
portionerna! :o) Han är väldigt stadig i nacken och han har skrattat och jollrat sedan länge! Jättenyfiken är han oxå, han vill gärna att man går runt med honom så han får kika på allt. Gillar TVn gör han oxå! hihi



I torsdags var jag hemma hos Marie och Oliver på Rörtången i Maries mammas hus. Vi gick en promenad i snålblåsten, men det var verkligen uppfriskande! På kvällen skulle jag egentligen på ett Tupperware-party, men jag hade sån huvudvärk så jag hoppade det, men jag fick ändå shoppat lite; en pipmugg, tallrik och bestick till Elvin. I fredags var vi på pizza-fredagsmys hos Krille, Marie och Ellisen. Camilla, Lars och hunden Bella var oxå med. Mysigt som vanligt!

I lördags började vi måla Elvins rum ljusblått och det fortsatte på söndagen, jättefint blev det...kommer lägga ut bilder när vi har fått ihop hans spjälsäng och ordnat till det lite. Vi fick även fotat Elvin i tomtedräkt till det kommande julkortet! Han tyckte inte det var lika roligt som vi. Och i söndags var det ju Fars Dag oxå. Marcus fick en "fire basket" av Elvin! Tyvärr är mamma lite förkyld så vi vågade inte åka hem till pappa, vill ju inte att Elvin skall bli sjuk nu igen. Pappa får vi fira en annan dag. Så vi var istället på jättegod middag hos svärisarna.

Igår var Agnetorna med sina bebisar Sanna och Joel och Marie och Ellisen hos mej hela dagen och fikat och myst! Och nu ikväll så ska vi hem till Maria och William och träffa mina jobbarkompisar. Det ska bli himla roligt! Och på onsdag kommer våran soffa! Jiiippiii!!!



Inga kommentarer: